WhoIam - Vem jag är helt enkelt!

Alla inlägg under augusti 2011

Av whoiam - 13 augusti 2011 21:41

Många av er undrar nog varför denna bloggpaus har kommit, ellerhur? Jag har så många förklaringar så jag orkar inte säga alla här o nu ,men den största anledningen är att min data har varit sönder kan jag iaf säga!


Jag har nu beslutat att ta en bloggpaus eller låsa bloggen om det nu går (ska kolla det snart ;p ) men glöm inte bort bloggen för någon dag kör jag till med minst 12 inlägg per dag :)


ha det bra annars!

puss

Av whoiam - 7 augusti 2011 10:15

Ingredienser

 

Tillagning

1. Lägg smör och choklad i en kastrull på mycket svag värme och rör om tills blandningen är mjuk. Lägg ägg och socker i en skål och vispa tills smeten är tjock och ljusgul.

2. Blanda ner chokladsmet, mjöl blandat med bakpulver och hackade nötter (macadmianötter är ett alternativ) och häll smeten i en smord 20 cm fyrkantig kakform.

3. Grädda i 175 grader ca 30 minuter eller tills kakorna är klarar. Låt kakan svalna och skär sedan upp den i fyrkanter. Servera med starkt espressokaffe.


 

Av whoiam - 6 augusti 2011 09:45

En grymt bra låt heter If you make me happy med Shertyl Crow. Även Alice Hagenbrant i Idol sjöng den.


Av whoiam - 5 augusti 2011 09:45


1. Premiären på Spiderman 3 sattes upp redan innan man började med inspelningen av den andra filmen


2. En 70-årig människa har under sin livstid i genomsnitt stoppat i sig 30 000 kilo mat. Det motsvarar vikten av sex fullvuxna elefanter.


3. Det finns 20 gånger mer får än människor på Nya Zeeland


4. För tjugo år sedan vägde fotomodellerna 8 % mindre än genomsnittskvinnan. Idag väger de 23% mindre.


5. Pablo Picassos fullständiga namn var Pablito Diego José Santiago Francisco de Paula Juan Nepomuceno Crispin Crispiniano de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Ruiz Blasco y Picasso Lopez.


6. De finns flera Kineser som spelar piano som är under 8 år än vad det finns invånare i sverige!


7. Internet består till 61 % av porr


8. Inget ord i det engelska språket rimmar på ordet ”month”


9. På en brandstation i Livermore, i Kalifornien, finns det en glödlampa som lyst sedan 1901


10. Varje år dör det fler människor som blir ihjälsparkade av en åsna än som omkommer i flygplansolyckor


11. American Airlines sparade över en tredjedels miljon genom att ta bort en oliv från salladen i första klass


12. Klistret på frimärket innehåller 2-8 kalorier


13. Kama Sutra skrevs av Mallanga Vatsyayana. Det ironiska är att han själv levde i celibat.


14. I medeltal ringer 4 personer om dagen till Graceland och ber att få tala med Elvis


15. Utan färgmedel är Coca-Cola grönt.


 

Av whoiam - 4 augusti 2011 09:30

Jag måste säga först att jag INTE har läst boken, men den verkar så sjuuuukt bra! Och sen så gillar jag ju mode, och kärleks böcker så jag hoppas verkligen den är riktigt bra!


Handling:

"Elsa Gustavsson, känd bloggare, har landet jobbet som modeankare på Bladet - Sveriges största tidning. Hon är dessutom precis hemkommen från en underbar semester på franska Rivieran med pojkvännen och modeskaparen Hugo. Livet borde vara fantastiskt, men problemen hopar sig snabbt.
Hur kan det koma sig att hennes konkurrent Mikaela von Platzer ständigt tycks ligga steget före henne? Och hur står det egentligen till mellan Elsa och Hugo, kan deras förhållande överleva hans bitchiga mammas föraktfulla pikar?"
 
 
Av whoiam - 3 augusti 2011 21:30

Bloggaren Tyra Sjöstedt har ju skaffat butik i Stockholm men vet ni var nånstans? Ifall jag åker dit skulle jag gärna vilja gå in och kolla!


Snälla säg var om ni vet


   

Av whoiam - 2 augusti 2011 21:30

Handling: 16-åriga Poppy Moore är en självupptagen och otäckt rik överklasstjej från Los Angeles. Efter att en fest spårat ur, får hennes pappa nog och skickar henne till en internatskola i England för att få ordning på henne. Poppy längtar tillbaka till friheten men när hon gör allt i sin makt för att bli relegerad, ställs den amerikanska prinsessan inför en värdig motståndare: engelska flickor och lärare som inte tolererar hennes bortskämda sätt.

Poppy inser till slut att hennes dåliga beteende inte kommer att leda någonvart, så tillsammans med sina nya vänner och rumskamrater planerar hon en ny flyktplan. Men snart börjar hon undra om det inte kan vara värt att stanna trots allt för hon ser sin mamma på en bild när hon ska erkänna för rektorn att hon tänt eld på köket.


 


trailer:


Av whoiam - 1 augusti 2011 21:15

 

Presentation


WhoIam - Vem jag är helt enkelt! Följ mig, en 17-åring, som skriver om allt från träning till kändisvärlden, från mode till film & musik. Jag lovar er, ni blir INTE besvikna! ;)

Fråga på!

Varsogoda och fråga precis vad ni vill! Jag gör mitt bästa för att få fram ett grymt svar, och kom ihåg - ingen fråga är dum! :)

 

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du? (år)
 0-10
 11-13
 14-16
 17-19
 20-25
 26-30
 31-40
 41-50
 60+

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Stefan Liv

Alltid Saknad

Aldrig Glömd

  

 

    

(klicka för större bild)

Arkiv

Översättning


Skapa flashcards